collalloc-banner-01.gif


Fitness club Hanky Kynychové Hejbej se TV Břišní pekáč s Hankou Kynychovou Nadační fond Hanky Kynychové - kynychova-nadace.cz E-shop kynychova-shop.cz

Břišní pekáč aneb jak začít ve fitku

Břišní pekáč aneb jak začít ve fitku

Jestli jste dlouho necvičila, či jste ženou po porodu, ženou se začínajícími  problémy inkontinence,  a nebo snad mužem, který se necítí na to, jít do posilovny „zvedat železa“, tak vás zvu na svoji lekci – vlastně můj fitness program – Břišní pekáč. 



Zhruba před třemi lety jsem si tento fitness program nechala patentovat a pravidelně jej zařazuji do rozvrhu lekcí u mě ve fitku. Dokonce já a můj tým, kvalitních lektorů, školíme nové instruktory Břišního pekáče. Břišní pekáč je posilovací trénink zaměřený hlavně na střed těla (tzv. core), na hluboké vnitřní svalstvo, zároveň však obsahuje i komplexní cviky na posílení celého těla.

Jak jsem již avizovala v úvodu článku, tento trénink je ideální volbou pro ženy po porodu, které musí zpevňovat svaly oblasti pánve, tedy pánevní dno. Cvičení přinese užitek i odstraní problémy u žen, které začínají mít problémy s inkontinencí (při kýchnutí, při smíchu…..). Pro muže je toto cvičení ideální volbou v tom směru, že pokud se nebudou stydět přijít do tělocvičny, kde je převážná většina žen, tak získají možnost posílit vnitřní svalový systém a po několika lekcích mohou začít cvičit s „těžkými železy“ s trenérem ve fitku (u mužů jde totiž všechno lépe, a proto jim stačí pár lekcí Břišního pekáče a mohou se vrhnout na stroje, to my ženy musíme více zpevňovat vahou vlastního těla, než se vrhneme na zátěž v posilovně).

Břišní pekáč je soubor cviků, u kterých využíváme hlavně váhu vlastního těla. Maximálně jsou využívány činky o váze 1-2 Kg, posilovací gumičky a nebo balanční pomůcky. Balanční pomůcky, jako over ball, bosu či balanční podložky, využívám ve svých lekcích velmi často. Oblíbila jsem si hlavně balanční podložky Airex, které jsou ideální na rozmanité posilování celého těla. Takovou balanční podložku si můžete pořídit i domů. K čemu? Při ranní hygieně se na ni můžete na pár dní postavit a věnovat se tak balancování, a tím pádem posilování vnitřních svalů.

Abych to shrnula – Břišní pekáč je lekce trvající 55 minut, vede jí lektor. Lekce neobsahuje žádnou aerobní zátěž (zahřívací trénink), nepotřebujete zvládat žádné povely ani názvosloví jednotlivých cviků, jen je třeba dobře poslouchat lektora a dívat se, co se děje kolem vás na to, co lektor předcvičuje. Lekce zpravidla začíná a končí strečinkem – v úvodu tak dochází k protažení a  zahřátí před posilováním a v závěru k uvolnění a protažení po zátěži.

Mám tip i pro vás, kteří se třeba stydíte jít do tělocvičny, či jste rádi sami. Natočila jsem DVD Břišní pekáč a Břišní pekáč II., které si můžete pustit v pohodlí domova. Obě DVD můžete zakoupit v mém e-shopu. Na všechny ostatní se těším u mě ve fitku J

 


Břišní pekáč aneb jak začít ve fitku
 
Fitness club Hanky Kynychové Hejbej se TV Břišní pekáč s Hankou Kynychovou Nadační fond Hanky Kynychové - kynychova-nadace.cz E-shop kynychova-shop.cz